7/09/2016

Nicholas Sparks - The Longest Ride

Možno viete a možno nie, no medzi mojich najobľúbenejších autorov patrí Nicholas Sparks. Môžem sa pochváliť, že vlastním všetky knižky, ktoré doteraz napísal, som tak trošku fanatik o čom svedčí aj táto fotka. :D
Akurát dnes som si bola v kníhkupectve po ďalšiu knižku do zbierky, ktorá vyšla pred dvomi dňami. Som proste blázon. :D

 Od Sparksa pochádzajú diela ako Milý John, Posledná pieseň, či Zápisník jednej lásky, no dnes mám pre Vás recenziu na dielo s názvom The Longest Ride (Najdlšia cesta).
!WARNING, SPOILER ALERT! :D
Kniha: 4/5
Film: 3/5

 Knižka v originálnej anglickej verzií bola vydaná v roku 2013, na pulty slovenských kníhkupectiev dorazila až v roku 2014. Samotného filmového spracovania sme sa dočkali v roku 2015, ku ktorému Vám poviem, tiež niekoľko slov.

Kniha
 V prvom rade, by ste mali vedieť, že knižka je rozdelená na dve časti, teda na dve dejové línie, ktoré sa na konci knižky pretnú, tak ako by ste to nečakali.

Jedna dejová línia sa zaoberá príbehom deveťdesiat jeden ročného Iru Levinsona, ktorý mal autonehodu. Jediné čo ho drží pri vedomí, sú spomienky na minulosť, ktoré prežil so svojou manželkou Ruth. Ruth mu rozpráva príbehy, ktoré sú spomienkami na to, čo spolu prežili – na to, ako sa zoznámili, na vzácne obrazy, ktoré dlhé roky zbierali, na temné obdobie druhej svetovej vojny, ktorá poznačila životy oboch rodín. Nalieha na Iru, aby sa nevzdal a ostal pri vedomí. Ira vie, že Ruth nemôže byť v aute, ale upína sa na jej slová a vlastné spomienky, znovu prežíva zármutok aj každodenné radosti manželstva.

Druhá dejová línia je zameraná na dvoch mladých ľudí o niekoľko kilometrov ďalej. Zaoberá sa mladou študentkou Sophiou, ktorá sa po nedávnom rozchode zoznamuje na býčom rodeu, s kovbojom Lukom. Sophia vstupuje s Lukom do sveta, kde každý deň ide o veľa – o prežitie a úspech, o krach a zárobok, dokonca aj o život alebo smrť. Po tom ako sa do seba mladý zamilujú Sophia zisťuje, že si svoju budúcnosť predstavuje celkom inak.

Príbehy sa pretnú až na úplný záver knižky, keď Luke spolu so Sophiou natrafia na auto pána Levinsona a prevezú ho do nemocnice. Tu sa však príbeh nekončí. Sophia s Lukom sa zúčastnia dražby drahých obrazov, ktorá bola zorganizovaná zhodou okolností na želanie pána Levinsona a kúpa jediného obrazu im zabezpečí neskutočné bohatstvo.

Tak ako všetky Sparksovky, aj túto knižku som hltala stranu po strane. Boli pasáže, ktoré boli menej záživné, no keď ste sa cez ne dostali, opäť to šlo rýchlo. Boli však dve veci, ktoré ma trošku sklamali a to
1. knižka ma nedokázala rozplakať tak ako ostatné diela spod pera pána Sparksa
2. nikto nečakane nezomrel tak ako to má pán autor vo zvyku. :D


Film
Film ma hneď zo začiatku sklamal, keďže sa dej nevyvíjal tak ako v knižke. Sophia sa s Lukom zoznámila za trošku iných okolností než v knihe a takisto ma zarazilo to ako Iru našli hneď na začiatku a nie na záver ako v knihe.
 Na druhú stranu, musím uznať, že keby preskakovali z jedného deja do druhého, nebolo by to ono. A navyše, halucinácie do normálneho sveta moc nepatria.

Páčilo sa mi akým spôsobom poňali Irov príbeh, pripomínalo mi to trošku Zápisník jednej lásky, kde sme sa mohli pozrieť na príbeh hrdinov pomocou zápisníku, tentoraz to bolo vďaka listom, ktoré Ira písal svojej žene, na každé spoločné výročie, aj po jej smrti.

Nepáčil sa mi ani záver filmu z toho dôvodu, že sa nestotožňoval so záverom, aký bol napísaný v knižke. Možno si poviete "A nie je to jedno?" Mne nie! :D Tie obrazy predsa predali a nenechali si ich! :D

Celkovo hodnotím film pozitívne, nakoľko zachytil všetko dôležité, možno trošku v inom poradí ale malo to hlavu aj pätu. A navyše ma dokázal rozplakať narozdiel od knihy! :D


Poznáte knižky od Sparksa? Ktorá je vaša obľúbená? Aké porovnanie kniha vs. film by ste chceli nabudúce?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Menovky